نرم افزار حقوق دستمزد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1396
بازدید : 52
نویسنده : کارشناس شایگان سیستم

در این مقاله به توضیحات برگه شغلی در فرم مشخصات پرسنل پرداخته می‌شود. با انتخاب فرم شغلی پس از انتخاب زیرمنوی فردی از منوی اطلاعات پایه > اطلاعات پرسنل و واردکردن مشخصات فردی و یا انتخاب یک کد پرسنل امکان ورود اطلاعات شغلی پرسنل به شما داده می‌شود.

فرم مشخصات شغلی در اطلاعات پایه پرسنل

پس از ورود اطلاعات شغلی و فشردن کلید ذخیره پیغام زیر در صفحه ظاهر می‌شود:

 «آیا اطلاعات شغلی را بایگانی می‌نمایید؟ (بلی / خیر)»

هرگونه تغییر اطلاعات با عنوان حکم جدید ذخیره می‌شود و درصورتی‌که پاسخ خیر داده شود اطلاعات فعلی ذخیره نمی‌شود.

راجع به بعضی از موارد مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات شغلی که نیاز به ارائه اطلاعات بیشتری می‌باشد در زیر توضیح داده‌شده است:

شماره شناسنامه کار: درصورتی‌که پرسنل دارای شناسنامه کار باشد شماره شناسنامه کار پرسنل در این قسمت درج می‌شود.

تاریخ استخدام: این خانه در مواردی همچون فرم ورود اطلاعات کارکرد ماهیانه، محاسبه حقوق و مالیات آن و … کنترل می‌گردد؛ بنابراین ضروری است که تاریخ استخدام صحیح وارد شود.

وضعیت اشتغال: این خانه دارای سه انتخاب شاغل، مستعفی و معلق می‌باشد. در معرفی پرسنل جدید از مورد شاغل استفاده می‌گردد، درصورتی‌که نیاز باشد پرسنل از محاسبات، گزارشات و لیست‌ها به صورت موقت خارج گردد از مورد معلق این خانه استفاده می‌گردد و درصورتی‌که نیاز باشد پرسنل از محاسبات، گزارشات و لیست‌ها به‌صورت دائم خارج گردد از مورد مستعفی این خانه استفاده می‌گردد. قابل ذکر است، جهت حذف یک پرسنل از کل نرم ‌افزار حقوق دستمزد، بایستی ابتدا وضعیت اشتغال وی را به مستعفی تبدیل نمود.

محل کار: این خانه جهت دسته‌بندی کلی محل کاری پرسنل در نظر گرفته شده است. برای نمونه می‌توان دسته‌بندی به‌صورت کارخانه، دفتر مرکزی، دفتر فروش و … را ملاک عمل قرارداد. از این دسته‌بندی در تمامی فعالیت‌ها (ورود اطلاعات، محاسبات، گزارشات، لیست‌های بیمه، مالیات و …) استفاده می‌گردد. فهرست محل کار می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد.

مرکز هزینه: این خانه دارای فهرستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد. تعداد اقلام این فهرست با توجه به تعداد ارقام تشکیل‌دهنده کد مراکز هزینه محدود می‌شود. به‌طوری‌که اگر کد مرکز هزینه 5 رقمی باشد، می‌توان فهرستی با حداکثر 99999 قلم در اختیار داشت. برای نمونه می‌توان از دسته‌بندی به‌صورت امور مالی، انبارها، آزمایشگاه، خط تولید، باسکول، نگهبانی، کارگزینی، خدمات، تعمیر و نگهداری و تدارکات استفاده نمود.

قسمت: این خانه جهت دسته‌بندی جزیی محل کاری و یا مرکز هزینه پرسنل در نظر گرفته‌شده است.

برای نمونه می‌توان از دسته‌بندی زیر استفاده نمود:

ترابری، آشپزخانه، باغبانی و … (مورد استفاده در مرکز هزینه خدمات)

برش، پرس، رنگ و … (مورد استفاده در مرکز هزینه خط تولید)

انبار مواد اولیه، انبار لوازم، انبار کالای ساخته‌شده و … (مورد استفاده در مرکز هزینه انبارها)

صندوق، حسابداری، حسابرسی داخلی و … (مورد استفاده در مرکز هزینه امور مالی)

در اکثر فعالیت‌ها (ورود اطلاعات، محاسبات، گزارشات و …) می‌توان از این دسته‌بندی (بر اساس قسمت) در نرم افزار حقوق دستمزد استفاده نمود.

نوع استخدام: این خانه دارای 22 انتخاب آزمایشی – آموزشی – پیمانی – حق الزحمه 10 درصد – حق الزحمه 3 درصد (از1/7/91) – خرید خدمت - خرید خدمت 10 درصد – خرید خدمت 3 درصد (از1/7/91) – رسمی – آزمایشی – رسمی فصلی – روزانه – روزمزد – ساعتی – سایر – شرکتی – قراردادی – قراردادی 3درصد (از1/7/91) – قراردادی رسمی - قراردادی 10 درصد – مامور و کارمزدی می‌باشد. با توجه به نوع قرارداد استخدامی پرسنل (نوع استخدام) می‌توان یکی از 22 مورد مذکور را انتخاب نمود.

رده سازمانی: این خانه دارای فهرستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد.

وضعیت بازنشستگی: این خانه دارای 2 انتخاب غیر بازنشسته، بازنشسته می‌باشد. درصورتی‌که پرسنل مورد نظر بازنشسته باشد و نیازی به کسر حق بیمه سهم کارگر وجود نداشته باشد، حالت این خانه را بازنشسته انتخاب می‌نماییم و در غیر اینصورت، غیر بازنشسته.

مجوز تخصیص مساعده: این خانه دارای 2 انتخاب مجاز، غیرمجاز می‌باشد. این انتخاب در هرزمان قابل اجرا خواهد بود و در زمان محاسبه مساعده پیشنهادی توسط برنامه به این خانه توجه می‌شود.

محل پرداخت حقوق: این خانه دارای لیستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و با اصلاح‌شده باشد، از این دسته‌بندی در گزارشات استفاده می‌گردد.

حساب بانکی: درصورتی‌که نیاز به تهیه گزارش لیست پرداخت بانک و یا ارسال دیسکت به بانک وجود داشته باشد، تنها پرسنلی در این گزارش خواهند بود که دارای شماره حساب بانکی در این محل باشند.

مجوز کسر قسط پس‌انداز: این خانه دارای 2 انتخاب مجاز و غیرمجاز می‌باشد. این انتخاب در هر زمان قابل اجرا خواهد بود و در زمان محاسبه حقوق و دستمزد توسط برنامه به این خانه توجه می‌شود.

مجوز کسر قسط وام: مانند مورد قبلی ولی برای وام.

درصد بخشودگی مالیاتی: مبلغی که کارفرما متعهد می‌شود مالیات کارگر بپردازد.

وضعیت بیمه: این خانه دارای دو انتخاب مشمول بیمه و غیرمشمول بیمه می‌باشد درصورتی‌که پرسنل مشمول بیمه باشد از نوع اول و درصورتی‌که مشمول بیمه نباشد از نوع دوم استفاده می‌شود.

مدت قرارداد: در این قسمت مدت قرارداد هر پرسنل وارد می‌شود. یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود.

تاریخ شروع قرارداد: در این قسمت تاریخ شروع قرارداد هر پرسنل به‌صورت کامل درج می‌شود. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

تاریخ پایان قرارداد: در این قسمت تاریخ پایان قرارداد هر پرسنل به‌صورت کامل درج می‌شود. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

حداکثر ساعت اضافه‌کاری در ماه: حداکثر ساعت اضافه‌کاری، که شرکت برای هر پرسنل در نظر می‌گیرد. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

حداکثر ساعت کاری در ماه: حداکثر ساعت کاری، که شرکت برای هر پرسنل در نظر می‌گیرد.

نوع بیمه: امکان انتخاب انواع بیمه‌های تعریف‌شده در قسمت استانداردها که در آن نوع استخدام، درصد بیمه کارگر، سقف حق بیمه کارگر، درصد بیمه کارفرما و درصد بیمه بیکاری مشخص می‌شود، می‌باشد. این خانه دارای 4 انتخاب می‌باشد که می‌تواند قبلاً تکمیل و یا اصلاح شود و در این قسمت انتخاب شود.

کارانه: مبلغی که خارج از لیست حقوق جهت ارسال به بانک، به پرسنل در نرم افزار حقوق دستمزد تعلق می‌گیرد و هر ماه قابل تغییر می‌باشد و در قسمت (عملیات روزانه / ارسال اطلاعات به بانک و بیمه) فایل مورد نظر را می‌سازد و آماده ارسال به بانک می‌نماید.

کد بانک: کد بانک معرفی‌شده پرسنل که برای دریافت حقوق به آن بانک مراجعه می‌نمایند.

مشمول بیمه ثابت 1: درصورتی‌که بخواهیم حق بیمه به‌صورت عددی ثابت به ازای هر نفر کسر گردد می‌توانیم از این انتخاب استفاده کنیم.

مشمول بیمه ثابت 2: درصورتی‌که بخواهیم حق بیمه به‌صورت عددی ثابت به ازای هر نفر کسر گردد می‌توانیم از این انتخاب استفاده کنیم.

کد شغل: برای درج کد شغل (یک فیلد اطلاعاتی) می‌توان از این قسمت استفاده شود.

مراکز هزینه: برای پرسنلی که در مراکز مختلف شاغل می‌باشند می‌توان یک مرکز هزینه اختصاص داد و در گزارشات پارامتریک از فیلد مراکز هزینه استفاده نمود.

درصد اشتغال مرکز 1: برای پرسنلی که در چند مرکز هزینه شاغل می‌باشد درصد اشتغال در مرکز هزینه 1 را در این قسمت وارد می‌نماییم. برای گرفتن گزارش در گزارشات پارامتریک از فیلد درصد اشتغال 1 می‌توان استفاده نمود. (فیلد اطلاعاتی می‌باشد) همین‌طور است در مورد درصد اشتغال مراکز دیگر.

مرخصی: مقدار مرخصی مانده هر پرسنل در ابتدای استخدام در این قسمت وارد می‌شود.




:: برچسب‌ها: نرم افزار حقوق دستمزد ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ شایگان سیستم خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نرم افزار حسابداری شایگان سیستم و آدرس shygunsys.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com